Projekt graficzny
GRATIS

Jak budować wizerunek marki?

Bezsprzecznie budowanie wizerunku firmy przynosi wiele korzyści. Stosowanie symboli takich jak logo, kolorystyka, czy charakterystyczne hasła, pozwalają na to, aby dana marka była kojarzona i rozpoznawana przez wiele osób. Pamiętajmy również, że kreowanie wizerunku firmy jest to niekończąca się praca, która stale musi być udoskonalana. Warto jednak włożyć w nią czas i pracę, ponieważ efekty, jakie przynosi budowanie wizerunku marki, są zniewalające.


Wizerunek firmy - czym jest?

 

Warto, aby każde przedsiębiorstwo zdawało sobie sprawę z tego czym wizerunek firmy tak naprawdę jest. Z definicji wizerunek firmy to sposób, w jaki w konkretną marka funkcjonuje w świadomości klientów, konsumentów, pracowników i partnerów biznesowych. Może ona być zarówno kojarzona wizualnie, jak i przez wszelkiego rodzaju odczucia i zmysły. Przez wizerunek marki rozumiemy również wszystkie sposoby, w jakie firma się reklamuje i komunikuje z klientami. Flaga reklamowa to idealny sposób na budowanie wizerunku marki, ponieważ pozostaje ona w świadomości klientów przez długi czas, ponadto bardzo łatwo ją zapamiętać. Nie można zapominać, że w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku jest tak duża, firma, aby dobrze prosperowała musi się wyróżniać. W związku z tym flaga z reklamą firmy, która nie będzie oczywista, a będzie się wyróżniać spośród innych może sprawić, że klienci zaczną korzystać z Twoich usług z czystej ciekawości, jeżeli natomiast oferowane usługi przypasują konsumentom, to zostaną z firmą na dłużej.

 

Dlaczego wizerunek firmy jest aż tak ważny?

 

Jeżeli firma w odpowiedni sposób zadba o wizerunek firmy, to może liczyć na duże zyski. Należy do nich:
- uzyskanie wysokich zysków ze sprzedaży produktów;
- szybsze wprowadzanie na rynek nowych produktów;
- zwiększona stabilność finansowa przedsiębiorstwa co pozwala na wprowadzanie nowych produktów na rynek;
- zmniejszone ryzyka związane z sytuacjami kryzysowymi;
- możliwość zatrudnienia wyspecjalizowanych pracowników;
- budowanie zaufania i więzi z konsumentami;
- większe możliwości wsparcia od inwestorów;
- osiągnięcie mocnej pozycji na rynku.

 

Jakie elementy mają wpływ na wizerunek firmy?

 

Na wizerunek marki wpływają liczne elementy, są nimi:
- nazwa - powinna być łatwa do zapamiętania i wymówienia. Warto, aby również wzbudzała skojarzenia z zakresem dzielności przedsiębiorstwa. Oprócz tego powinna być na tyle uniwersalna, aby na innym obszarze językowym nie wzbudzała negatywnych, czy niestosownych skojarzeń.
- logo - warto zdecydować się na proste do odtworzenia logo. Często internauci odtwarzają loga firm czy to na zdjęciach, czy to poprzez rysunek. Jest to dodatkowa reklama dla marki.
- flaga firmowa - ta z kolei powinna się wyróżniać na tle innych, tak aby była zapamiętana i kojarzona z firmą.
- rodzaj komunikacji, który prowadzony jest przez markę - niektóre firmy, szczególnie te, które sprzedają dobra luksusowe, decydują się na komunikację w pełni formalną. Inne z kolei, aby być "bliżej" swoim konsumentów, wprowadzają mniej formalną komunikację, dzięki czemu klienci mogą odczuwać większą więź z marką.

 

Budowanie wizerunku marki poprzez reklamę

 

Firmom, które zajmują przestrzeń w ramach jednego budynku zalecamy sięgać po flagi reklamowe. Ten nośnik reklamowy w idealny sposób zaznaczy przestrzeń i lokalizację firmy. Dzięki temu klient nie będzie miał również problemu ze znalezieniem przedsiębiorstwa.
Takie rozwiązanie jest z powodzeniem przez wiele firm z rozmaitych branż, zaczynając od salonów kosmetycznych, przez zakłady fryzjerskie, skończywszy na marketach budowlanych.
Flagi reklamowe w wersji przenośnej są także niezastąpione na czas targów firmowych, czy innych tego typu wydarzeń.  Uczestnicy targów nawet z daleka będą widzieć jakie stanowisko zajmuje firma, ponadto flaga podkreśli jej estetykę i wyróżni na tle innych.
Pamiętaj, że mniejszą flagę (przenośną) można umieścić również wewnątrz biura. Będzie ona dodatkowym elementem aranżacyjnym.
Taki element jest łatwy do zapamiętania i skojarzenia przez klientów, którzy pierwszy raz obcują z daną marką. Wizualne kreacje są zawsze skuteczne, gdyż człowiek jest wzrokowcem i o wiele lepiej niż hasła, czy nazwy zapamiętuje kształty (logotypów) i kolory.

 

Wróć