Bezsprzecznie budowanie wizerunku firmy przynosi wiele korzyści. Stosowanie symboli takich jak logo, kolorystyka, czy charakterystyczne hasła, pozwalają na to, aby dana marka była kojarzona i rozpoznawana przez wiele osób. Pamiętajmy również, że kreowanie wizerunku firmy jest to niekończąca się praca, która stale musi być udoskonalana. Warto jednak włożyć w nią czas i pracę, ponieważ efekty, jakie przynosi budowanie wizerunku marki, są zniewalające.
Wizerunek firmy - czym jest?
Warto, aby każde przedsiębiorstwo zdawało sobie sprawę z tego czym wizerunek firmy tak naprawdę jest. Z definicji wizerunek firmy to sposób, w jaki w konkretną marka funkcjonuje w świadomości klientów, konsumentów, pracowników i partnerów biznesowych. Może ona być zarówno kojarzona wizualnie, jak i przez wszelkiego rodzaju odczucia i zmysły. Przez wizerunek marki rozumiemy również wszystkie sposoby, w jakie firma się reklamuje i komunikuje z klientami. Flaga reklamowa to idealny sposób na budowanie wizerunku marki, ponieważ pozostaje ona w świadomości klientów przez długi czas, ponadto bardzo łatwo ją zapamiętać. Nie można zapominać, że w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku jest tak duża, firma, aby dobrze prosperowała musi się wyróżniać. W związku z tym flaga z reklamą firmy, która nie będzie oczywista, a będzie się wyróżniać spośród innych może sprawić, że klienci zaczną korzystać z Twoich usług z czystej ciekawości, jeżeli natomiast oferowane usługi przypasują konsumentom, to zostaną z firmą na dłużej.
Dlaczego wizerunek firmy jest aż tak ważny?
Jeżeli firma w odpowiedni sposób zadba o wizerunek firmy, to może liczyć na duże zyski. Należy do nich:
- uzyskanie wysokich zysków ze sprzedaży produktów;
- szybsze wprowadzanie na rynek nowych produktów;
- zwiększona stabilność finansowa przedsiębiorstwa co pozwala na wprowadzanie nowych produktów na rynek;
- zmniejszone ryzyka związane z sytuacjami kryzysowymi;
- możliwość zatrudnienia wyspecjalizowanych pracowników;
- budowanie zaufania i więzi z konsumentami;
- większe możliwości wsparcia od inwestorów;
- osiągnięcie mocnej pozycji na rynku.
Jakie elementy mają wpływ na wizerunek firmy?
Na wizerunek marki wpływają liczne elementy, są nimi:
- nazwa - powinna być łatwa do zapamiętania i wymówienia. Warto, aby również wzbudzała skojarzenia z zakresem dzielności przedsiębiorstwa. Oprócz tego powinna być na tyle uniwersalna, aby na innym obszarze językowym nie wzbudzała negatywnych, czy niestosownych skojarzeń.
- logo - warto zdecydować się na proste do odtworzenia logo. Często internauci odtwarzają loga firm czy to na zdjęciach, czy to poprzez rysunek. Jest to dodatkowa reklama dla marki.
- flaga firmowa - ta z kolei powinna się wyróżniać na tle innych, tak aby była zapamiętana i kojarzona z firmą.
- rodzaj komunikacji, który prowadzony jest przez markę - niektóre firmy, szczególnie te, które sprzedają dobra luksusowe, decydują się na komunikację w pełni formalną. Inne z kolei, aby być "bliżej" swoim konsumentów, wprowadzają mniej formalną komunikację, dzięki czemu klienci mogą odczuwać większą więź z marką.
Budowanie wizerunku marki poprzez reklamę
Firmom, które zajmują przestrzeń w ramach jednego budynku zalecamy sięgać po flagi reklamowe. Ten nośnik reklamowy w idealny sposób zaznaczy przestrzeń i lokalizację firmy. Dzięki temu klient nie będzie miał również problemu ze znalezieniem przedsiębiorstwa.
Takie rozwiązanie jest z powodzeniem przez wiele firm z rozmaitych branż, zaczynając od salonów kosmetycznych, przez zakłady fryzjerskie, skończywszy na marketach budowlanych.
Flagi reklamowe w wersji przenośnej są także niezastąpione na czas targów firmowych, czy innych tego typu wydarzeń. Uczestnicy targów nawet z daleka będą widzieć jakie stanowisko zajmuje firma, ponadto flaga podkreśli jej estetykę i wyróżni na tle innych.
Pamiętaj, że mniejszą flagę (przenośną) można umieścić również wewnątrz biura. Będzie ona dodatkowym elementem aranżacyjnym.
Taki element jest łatwy do zapamiętania i skojarzenia przez klientów, którzy pierwszy raz obcują z daną marką. Wizualne kreacje są zawsze skuteczne, gdyż człowiek jest wzrokowcem i o wiele lepiej niż hasła, czy nazwy zapamiętuje kształty (logotypów) i kolory.