Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym we właściwie każdej branży panuje silna konkurencja. Taki stan rzeczy oznacza, że konieczne jest prowadzenie nietuzinkowych działań w celu zachęcenia do siebie klientów i osiągnięcia sukcesu biznesowego. W nowoczesnym marketingu – prowadzonym zarówno w realnym świecie, jak i sieci – nie ma miejsca na sztampowe rozwiązanie. Trzeba działać szybko i kreatywnie. Jednym z ciekawych pomysłów na nośnik reklamy jest... flaga. Dlaczego flaga z reklamą firmy to dobry pomysł? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź na to pytanie.
Flaga reklamowa – jaka powinna być?
Flaga reklamowa to świetny sposób na uzupełnienie innych działań promocyjnych przedsiębiorstwa. Taki stan rzeczy wynika przede wszystkim z tego, że flaga jest znacznie bardziej obszerna niż ma to miejsce w przypadku innych fizycznych materiałów reklamowych (ulotki, broszury, wizytówki itd.). Podczas gdy w ruchliwych, zatłoczonych niewielkie ulotki itd. łatwo się zagubią i istnieje duże ryzyko, że pozostaną one zignorowane, to flaga reklamowa powinna zostać zauważona przez większą liczbę odbiorców.
Co powinno się znaleźć na fladze reklamowej?
Nie ma uniwersalnej metody na przygotowanie dobrej flagi reklamowej, która sprawdzi się we wszystkich okolicznościach. Warto jednak przestrzegać pewnych zasad. Przede wszystkim, flaga reklamowa powinna zawierać takie elementy jak między innymi logotyp, hasło przewodnie firmy, ale warto także – w zależności od sytuacji – zamieścić także takie informacje jak na przykład:
• rodzaje produktów,
• nazwa wydarzenia,
• oraz wiele innych.
Oczywiście, nie oznacza to jeszcze, że zamieszczanie na fladze reklamowej obszernych, szczegółowych informacji jest zalecane. Wręcz przeciwnie – natłok informacji przyniesie z dużym prawdopodobieństwem efekt wręcz odwrotny. Flaga reklamowa to gadżet reklamowy, który jest oglądany rzez odbiorcę jedynie przez krótki czas, np. podczas wchodzenia do budynku firmowego czy pobytu na targach branżowych. W takich sytuacjach użytkownicy nie mają raczej czasu na szczegółowe zapoznawanie się z informacjami na temat działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo-reklamodawcę. To właśnie dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie krótkiego, sugestywnego przekazu z nazwą firmy oraz adresem internetowym firmy.
Ponadto flaga reklamowa powinna być... odporna na warunki atmosferyczne. Jest to konieczne w sytuacji, w której flaga z logiem marki zostaje umieszczona na przykład na otwartej przestrzeni:
• przed wejściem do budynku siedziby/oddziału firmy,
• podczas imprez sportowych,
• w miejscu, w którym jest prowadzona promocja outdoor przedsiębiorstwa,
• podczas targu branżowego.
Czy istnieje idealna flaga reklamowa?
Idealna firmowa flaga reklamowa nie istnieje. Oczywiście, nie oznacza to, że przygotowanie skutecznej reklamy w formie flagi nie jest możliwe. Wręcz przeciwnie: aby osiągnąć ten cel, konieczne jest zaprojektowanie flagi reklamowej przez firmę doświadczoną w branży oraz cieszącą się uznaniem na rynku oraz pozytywnymi opiniami ze strony dotychczasowych klientów – wszak zadowolony klient to najbardziej rzetelna opinia marki. Do takich usługodawców należy między innymi producent flag reklamowych Magdal.