Reklama zewnętrzna, na którą potocznie mówi się reklama outdoor to działania marketingowe przekazywane na środkach i nośnikach umieszczonych na zewnątrz budynku albo w otwartej przestrzeni. Głównym celem reklamy jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, którzy przemieszczają się pieszo lub środkiem transportu obok banera reklamowego. Jest to również dodatkowy sposób na zainteresowanie tych, którzy rezygnują, a nawet unikają reklam telewizyjnych, radiowych czy w internecie.
Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?
Czy skuteczna jest reklama outdoor? Co to jest wyjaśniliśmy już powyżej, dlatego teraz przedstawimy jej skuteczność i cele. Przekaż marketingowy ma na celu szybkie przekazanie konkretnych informacji. Odpowiedni projekt więc powinien posiadać minimalną ilość tekstu i świetnie prezentującą się grafikę.
Banery reklamowe mogą być zaprojektowane w różnych rozmiarach, z logo firmy lub hasłem reklamowym albo z reklamą graficzną konkretnego produktu lub usługi. Projekty realizowane są na zamówienie, więc klienci mogą urzeczywistnić swoje najśmielsze pomysły. Bardzo często firmy zajmujące się tworzeniem dużych reklam oferują pomoc doświadczonych projektantów, aby reklama była idealna.
Reklama zewnętrzna może zostać również zlokalizowana w różnym punkcie. Możemy sami zdecydować o wysokości i odległości, a nawet kącie ustawienia powierzchni reklamowej w stosunku do rynku, ulicy, ciągów komunikacyjnych czy konkretnej atrakcji otoczenia.
Dlaczego warto stosować reklamę zewnętrzną?
Różne rodzaje reklam zewnętrznych mogą samodzielnie promować konkretne produkty i usługi lub budować świadomość marki na rynku albo też uzupełniać inne rodzaje promocji emitowane w mediach, prasie czy internecie. Banery reklamowe są skuteczne, ponieważ tutaj klienci nie mogą wyłączyć reklamy tak jak w telewizji, radio czy internecie.
Marketing jest dodatkowo powtarzalny, dzięki czemu potencjalni nabywcy przyzwyczajają się do nowej firmy i oswajają z produktami czy usługami. Wielkoformatowe reklamy zewnętrzne są więc niezwykle skuteczne, ponieważ pozwalają niewielką inwestycją dotrzeć do masowego grona odbiorców, a przy tym działają długofalowo, przez wiele miesięcy, a nawet przez wiele lat.
Jakie są rodzaje reklam zewnętrznych?
Outdoor marketing to szereg rozmaitych środków przekazu, które różnią się między sobą wielkością i lokalizacją ekspozycji oraz materiałami wykorzystanymi do produkcji. Najczęściej reklama zewnętrzna występuje w wersji podświetlanej i niepodświetlanej.
Możemy wyróżnić takie formaty nośników jak:
- Banery reklamowe - bardzo często występują w dużych gabarytach, aby reklama była czytelna i widzialna z daleka. Mogą być umieszczone na ścianach budynków albo słupach lub też w specjalnych konstrukcjach. Wykonane są z materiałów odpornych na uszkodzenia mechaniczne i zmienne warunki atmosferyczne. Znajdziesz je u nas: https://magdal.pl/oferta/nosniki-reklamy/banery-reklamowe/
- Citylight - to specjalny panel reklamowy, który umieszcza się za podświetlaną szybą. Bardzo często można taką reklamę zauważyć w dużych miastach, na przystankach autobusowych i ciągach komunikacyjnych dla pieszych.
- Reklama pneumatyczna - stosowana pod postacią formy dmuchanej. Stosowana na imprezach plenerowych, targach, konferencjach czy szkoleniach.
- Reklama wielkoformatowa - ma najczęściej powyżej 100 metrów kwadratowych. Możemy ją zobaczyć na ścianie remontowanego budynku.
Świetnej jakości reklama w postaci billboardów, banerów, plakatów czy citylight to idealne rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy potrzebują dotrzeć do masowego grona odbiorców. Największą zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim niski koszt inwestycji, a także możliwość stworzenia własnego projektu.